Terms and Conditions

(Français)

Payment Due

Net 30 days after date of invoice. A finance charge of 1.5% per month (18% per annum) will be added to past due accounts. We accept VISA and MasterCard payments. We are not responsible for any printing errors or price differences.

Order Deadlines

For availability of the full program your order must be submitted by order deadline. After that date we maintain a stock from which later orders can be filled.

Order Changes and Cancellations

Plugs: Changes to orders must be made 4 weeks prior to delivery. Otherwise, cancelled items will be billed in full.

Retail/Landscape/Wholesale items: Changes to orders may be made within 14 days of receiving the order confirmation. Otherwise, cancelled items are subject to a 25% restocking fee. Cancelled items valued over $500 will be billed in full.

Shipping

All prices are FOB distribution point. For U.S. orders, please contact DeVroomen Garden Products @ 847 395 9911, Sales@devroomen.com.

Disclaimer

De Vroomen Bulb Canada is not responsible for non-performing or loss of product that has been improperly stored, planted or otherwise injured from use of pesticide or fertilizer or any growing conditions. Even though Holland has an excellent growing climate we cannot be held responsible for growing and weather conditions beyond our control. A confirmation will be sent when order has been processed.

Upon Arrival

Check whether your shipment is complete and all products are in good condition. Bulbs or bare root must be stored in a well-ventilated and dry place. If for some reason, the product does not arrive in good condition, all claims, damages, spoilages and shortages must be reported to us within 72 hours of receipt. Pictures are required for all damage or spoilage issues. De Vroomen Bulb Canada reserves the right to have non-performing product returned to us at our expense. Please send all photos and claims to canada@devroomen.ca.

Claims – Not True to Name

Request for credit must be made within 30 days after receipt of the order. Send a written request with specifications and pictures to canada@devroomen.ca. We will replace, credit, or make a prompt adjustment at that time. The value of a claim can never be more than the invoiced amount. Approved claims will only be issued as a store credit and must be used within one calendar year. De Vroomen Bulb Canada reserves the right to inspect, at the customer’s location, all claims for credit.

(English)

Date d’échéance du paiement

Net 30 jours après la date de facturation. Des frais financiers de 1,5 % par mois (18 % par année) seront facturés aux comptes en souffrance. Paiements par carte VISA et MasterCard acceptés. Nous ne sommes pas responsables des erreurs d’impression et des différences de prix.

Date limite de commande

Pour vous prévaloir du programme, vous devez soumettre votre commande avant la date limite de commande. Après cette date, nous maintenons des stocks pour honorer les commandes tardives.

Changements aux commandes et annulations

Cellules: Vous pouvez apporter des modifications aux commandes dans les 4 semaines suivant la confirmation de commande. Sinon, les articles annulés seront facturés en totalité.

Articles au détail/paysagiste/en gros: Vous pouvez apporter des modifications aux commandes dans les 14 jours suivant la confirmation de commande. Autrement, les articles annulés donneront lieu à des frais de réapprovisionnement de 25 %. Les articles annulés évalués à plus de 500 $ seront facturés au complet.

Expédition

Tous les prix sont FAB au point de distribution.

Avis de non-responsabilité

De Vroomen Bulb Canada n’est pas responsable de la non-performance ou de la perte de tout produit qui n’a pas été entreposé ou planté correctement, endommagé par un pesticide ou un fertilisant ou en raison de toutes autres conditions de culture. Même si le climat de la Hollande est excellent pour la culture, nous ne saurions être tenus responsables de conditions météorologiques ou de conditions de culture qui échappent à notre contrôle. Une confirmation est envoyée une fois qu’une commande a été traitée.

Réception de votre commande

Assurez-vous que votre commande est complète et que tous les produits sont en bonne condition. Les bulbes et les racines nues doivent être entreposés dans un endroit sec et bien aéré. Si, pour une raison quelconque, les produits ne sont pas livrés en bonne condition, les réclamations, dommages, détériorations ou articles manquants doivent nous être signalés par écrit dans un délai de 72 heures après leur réception. Des photographies sont requises pour tous les cas de dommages ou de détérioration. Envoyez une demande et des photos à canada@devroomen.ca.

Réclamations – Pas le vrai nom

La demande de crédit doit être soumise dans un délai de 30 jours ouvrables suivant la réception de la commande. Envoyez une demande assortie de précisions sur la nature du problème et de photographies à canada@devroomen.ca.  À ce moment, nous remplacerons les produits, nous vous accorderons un crédit ou nous effectuerons un règlement rapide. La valeur d’une réclamation ne peut dépasser le montant facturé. Les demandes approuvées n’entraîneront qu’un crédit du magasin et doivent être utilisés dans un délai d’une année civile.